Suzuki klatrer opp på årets Autoindex!

Fra å ligge på en 12. plass i 2021, klatrer Suzuki på topplisten i årets Autoindex og er nå topp 10 i Norge med en 9. plass.

Kundetilfredshetsundersøkelsen Autoindex viser oss hvert år hvilke bilmerker vi er mest fornøyde med. Skandinaviaske bileierne svarer på spørsmål om deres opplevelse og tilfredshet med bilen, verkstedet og forhandleren. 

I undersøkelsen har Suzuki fått en samlet score på 857 poeng, som rangeres til en 9. plass. Dette er tre plasser opp fra fjorårets 12. plass. 

- Det er jo helt fantastiske nyheter at kundene våre bare blir mer og mer fornøyde med bilene sine! Det tydelig at vi gjør noe riktig når vi scorer såpass bra på en så prestisjetung undersøkelse som Autoindex, sier Lars Havre, salgssjef for Suzuki Norge. 


Suzuki oppnådde størst forbedring av alle merker i kategorien "merkelojalitet", og øker med hele 5,4 % fra 2021 og kommer på en 10.plass – opp fra 14. plass sist. 

Det er likevel i kategorien "Servicemarkedet" Suzuki gjør det best. Den gode servicen bileierne får hos forhandlerene resulterte i at Suzuki blir rangert til en 4. plass. 

Om undersøkelsen

I AutoIndex 2022 har 52.097 skandinaviske bileiere avgitt fullstendige svar. Av disse er 13.773 norske. Svarene er i en skala fra 100 til 1000.

Datagrunnlaget for undersøkelsen er et internettbasert spørreskjema der bileierne stilles over 200 spørsmål Svarene er delt inn i fire hovedkategorier:

- Bilen og kjøreopplevelsen (teller 40 %)
- Forhandleren og opplevelsen rundt kjøpet (20 %),
- Service på verkstedet (20 %)
- Lojalitet til merket (20 %)


17/06/2022 08:40

Bli kontaktet

Ønsker du å prøvekjøre eller få mer informasjon om våre modeller? Fyll ut skjemaet under for å bli kontaktet av en av våre forhandlere.

Hva gjelder forespørselen?

Hvilken modell?

Velg forhandler

Velg forhandler

Jeg ønsker kontakt grunnet

Din kontaktinformasjon

Vi deler ikke din e-post med andre og du vil kun motta informasjon om Suzuki Norge fra våre forhandlere. Du kan lese mer om vår personvern-policy her.