Fra å ligge på en 17. plass i 2019 har Suzuki bykset opp hele syv plasser på årets Autoindex og er offisielt på “topp ti” i Norden.

Kundetilfredshetsundersøkelsen Autoindex viser oss hvert år hvilke bilmerker vi er mest fornøyde med. Årets undersøkelse viser at Suzuki har hatt den desidert største fremgangen på eiertilfredshet med en poengsøkning på 2,9 prosent! 

For 20. året på rad har Loyalty Group publisert sin Autoindex. Undersøkelsen bygger på svarene til omtrent 45.000 bileiere i Norge, Danmark og Sverige. Bileierne svarer på spørsmål om deres opplevelse og tilfredshet med bilen, verkstedet og forhandleren.

Undersøkelsen er delt opp på denne måten:

  • Bilen og kjøreopplevelsen – verdt 40 prosent 
  • Forhandleren og opplevelsen rundt kjøpet – verdt 20 prosent
  • Servicen på verkstedet – verdt 20 prosent
  • Lojalitet til merket – verdt 20 prosent 

Poengene i undersøkelsen går fra 1-1000, hvor 1000 er best.


God service gir tilfredse kunder

I undersøkelsen har Suzuki fått en samlet score på 856 poeng og er det bilmerket som har gått mest frem på det norske markedet. 

 - Det er jo helt fantastiske nyheter at kundene våre bare blir mer og mer fornøyde med bilene sine! Det tydelig at vi gjør noe riktig når vi scorer såpass bra på en så prestisjetung undersøkelse som Autoindex, sier Lars Havre, ansvarlig for Suzuki hos RSA.

Kundeopplevelsen og forhandlerne gjør hele kjøpsprosessen strålende og Suzuki går inn på en sterk tredjeplass i denne delen av undersøkelsen. Verkstedene får også samme hyllest og den gode servicen bileierne får resulterte i at Suzuki kommer som nummer tre også her.

Som Suzuki-eierne har bevist i årets Autoindex er de fornøyde med sitt valg av bil og Havre tror at dette vil fortsette. 

Den kompakte firehjulstrekkeren Swift er den som har solgt mest i Norge det siste året. Se utvalget og finn din perfekte Suzuki her.