Derfor har alle Suzuki-modeller firehjulstrekk inkludert i prisen. Føreren trenger ikke å tenke på om systemet er koblet inn eller ikke.
I 2013 kom Suzuki S-Cross, med det nyutviklede 4×4-systemet AllGrip Select.
I 2015 ble Vitara introdusert – også den med AllGrip Select. Systemet sørger for optimalt veigrep uansett underlag.
Suzuki Ignis SUV 4×4 Hybrid og Swift 4×4 Hybrid er selvfølgelig utstyrt med AllGrip Auto. En viskokobling fordeler dreiemomentet automatisk til bakhjulene når fremhjulene mister veigrep. Denne fordelingen skjer på et øyeblikk – uten at du trenger å foreta deg noe.
Suzuki begynner utviklingen av en lett 4×4. I 1970 ble LJ10 lansert. Bilen var Suzuki sin første 4×4, og blir en umiddelbar suksess. LJ10 har tre sitteplasser, to foran og en bak. På plassen til det fjerde setet, finner man reservehjulet. LJ10 veier 600 kg og ble drevet av en luftkjølt to-sylindret totaktsmotor med 360 cc som gir 25 hk.
Med SJ410 får Suzukis kompakte 4×4 et internasjonalt gjennombrudd. Markedet viser en økt interesse for biler med 4×4, som kan brukes utenfor veiene.SJ er noe større enn LJ og har et mer moderne design. Gasfylte støtdempere bak gir mer komfort og under panseret finner vi en firesylindret firetaktsmotor 1 liters bensinmotor på 45 hk.
Utviklingen går raskt og i 1988 ble den første generasjonen av Suzuki Vitara, lansert. Modellen med tre dører får raskt en stor tilhengerskare. Vitara er en ideen allround bil som kunne bli brukt til arbeid, hobby og fritid. Bilen markerte starten på en ny trend i 4×4 segmentet. Servostyring og ny funksjonelt interiør gir bilen ekstra komfort.
Med nyheten S-Cross lanserte Suzuki også firehjulstrekksystemet AllGrip.