S-Cross Fullhybridsystem består av de to hovedkomponentene høyvoltbatteri (Litiumion) og MGU (Motor Generator Unit), samt konvensjonell forbrenningsmotor og automatgirkasse.
MGU (Motor Generator Unit) muliggjør fremdrift ved hjelp av kun elektrisitet fra høyvoltbatteriet innenfor gitte betingelser. MGU fungerer også som en generator, det vil si omgjør bevegelsesenergi ved f.eks. oppbremsing, til elektrisk energi som lagres i høyvoltbatteriet.
MGU fungerer også som en tilleggseffekt for forbrenningsmotoren innenfor gitte betingelser, som for eksempel ved valg av Sport i AllGrip systemet.
Høyvoltbatteriet, som er av typen Litium Ion, lagrer elektrisk energi generert av MGU, samt forsyner MGU med elektrisk energi ved fremdrift. Høyvoltbatterienheten inneholder også kraftelektronikk som omgjør likespenning til vekselspenning og motsatt avhengig av om MGU fungerer som generator eller motor.
Forbrenningsmotoren er koblet til en sekstrinns automatisk girkasse som sammen med MGU og høyvoltbatteriet utgjør Suzuki Fullhybrid system.